Metodika mravní výchovy v junáckém oddíle (6)

1. Osobnost junáckého vůdce, jeho růst, sebevýchova a působení příkladem.
2. Nejjednodušší výklad zákona a připomínky k dennímu životu.
3. Hry na zákon, udržování zákona ve vědomí.
4. Působení na cit symbolikou.
5. Proslovy, rozšiřování povědomí o mravních normách.
6. Diskuse.
7. Soustřeďování chlapců.

6) Diskuze jsou těžší než promluvy, vyžadují naprostou výši vedoucího nad problémem a vyžadují, aby diskutující něco v hlavě již měli, aby měli o čem povídat. Nezdar diskuze nemusí ležet v nezájmu, ale v nevědomosti. Kam nebylo zaseto, tam se neurodí. Diskuse kladou nárok na poučení chlapců, ale jsou vydatnější než promluvy. Čím jsou diskutující vyspělejší, tím více ustupuje vedoucí do pozadí, tím více diskusi jen retušuje.